Hasmëria mes fiseve Reçi dhe Bardhaj! Qëlluan me armë zjarri drejt mjetit pas një konflikti të çastit! Në kërkim babë e bir në Rrëshen
Qëlluan për të vrarë Saimir Reçin, zbulohen EMRAT e babë e bir nga Rrësheni 26 Mars, 20:29 ...
Qëlluan për të vrarë Saimir Reçin, zbulohen EMRAT e babë e bir nga Rrësheni 26 Mars, 20:29 ...
ME VIDEO- U përplas me një makinë, aksident i rëndë në Tiranë përmbyset autobusi, xhama kudo 26 Mars, 1...
Takimi me Kurtin/ Rama: Ka hedhur hapa me rëndësi të madhe drejt normalizimit të marrëdhënieve me Serbinë 26...
VIDEO/ Garazhi i mbuluar nga tymi i zjarrit, shkojnë dy zjarrfikëse në zonën e ish-parkut të Autobusave 26 Mars, 14:45...
Industria e linjave ajrore pretendon se po bëhen përmirësime për të mos humbur bagazhin tonë, e kjo vjen pjesërisht përmes teknologjisë së përmirësuar. Por pavarësisht kësaj dhjetëra milionë valixhe ende shkojnë në rrugë të gabuar çdo vit. Pra, a është duke u bërë mjaft?
Është ndjenja më e pakëndshme kur ti je duke pritur që valixhja të shfaqet në karuselin e bagazhit, pasi të gjithë pasagjerët e tjerë kanë marrë të tyret. Por ajo nuk duket.
Një përvojë frustruese për miliona pasagjerë ajrorë. Por pse ndodh?
Si mundet një industri që punon me teknologjitë më të fundit në aeroplanët e saj dhe sistemet e kontrollit të trafikut ajror ende të jetë aq prapa kur është fjala për bagazhin tonë?
Por së pari, le të fillojmë me disa lajme të mira.
Sita, një ofrues ndërkombëtar i IT-së në industrinë që monitoron trajtimin global të bagazheve, thotë se numri i përgjithshëm i çantave “të keqpërdorura” ka rënë nga 46.9 milionë në vitin 2007 në 24.8 milionë në vitin 2018.
Dhe kjo është gjatë një periudhe kur numri i përgjithshëm i udhëtarëve ajror pothuajse u dyfishua.
Investimet në teknologjitë e ndjekjes, thotë Sita, po paguajnë.
Për shembull, linja ajrore Delta e SHBA tani përfshin një tag të vogël RFID [identifikimin e frekuencës së radio frekuencës] në etiketën e njohur me barkod që shkon rreth dorezës së valixhes suaj. Kjo do të thotë që secila valixhe mund të skanohet automatikisht nga makineritë ndërsa ajo e bën rrugën përmes sistemit të aeroportit.
Çanta përçuese mund të dallohen më lehtë nëpërmjet një sistemi qendror të monitorimit.
“Ju mund të supozoni se nga 150 milionë çanta që po lëvizim çdo vit, secili po merr një etiketë”, thotë Gareth Joyce, një ekzekutive në Delta.
Delta tani pretendon të trajtojë me saktësi 99.9% çantat e klientëve të saj. Linjat ajrore të tjera gjithashtu përfshijnë RFID tags, dhe skaner celular për bagazhet e dorës.
Por 25 milionë çanta – nga 4.3 miliardë çanta në total – vazhdojnë të keqorientohen ose të humbasin çdo vit. Pse?
Gati gjysma e të gjitha çantave që shkojnë në humbje e bëjnë këtë për shkak të problemeve me transfertat e fluturimit, thotë Sita. Fluturimet e vonuara kanë efekte direkte në valixhet tuaja thjesht nuk e bëjnë atë në fluturimin lidhës në kohë. Dhe një pjesë e konsiderueshme e çantave të zhdukura janë përshkak se pasagjerët ngatërrojnë çantat e dorës duke marrë një të gabuar.
Një faktor tjetër kontribues mund të jetë kompleksiteti i sistemit të trajtimit. Në disa aeroporte, linjat ajrore përdorin punonjësit e tyre, por në të tjerat përdoruesit janë të pavarur dhe kontraktohen në linja ajrore të shumta.
Standardi i Shoqatës Ndërkombëtare të Transportit Ajror (Iata) për kodimin e informacionit në lidhje me bagazhet daton nga viti 1989. Dhe sistemi i emërtimit të barcode ka qenë si ky që vihet sot rreth e rrotull dorezës që nga viti 1950. Në disa aeroporte më të vogla, edhe këto etiketa ende nuk skanohen në mënyrë rutinore.
Ofruesi i teknologjisë, Zebra, për shembull, njoftoi së fundmi se kishte furnizuar kompjuterë të lëvizshëm për trajtuesit e bagazheve në 14 aeroportet greke vetëm për t’u mundësuar atyre të skanojnë barcodet e etiketave të çantave.
“Do të kishte shumë laps dhe letër në vend,” thotë Dean Porter i Zebrës.
Me shumë udhëtarë që shkonin në ishuj, kjo ndonjëherë ka bërë që të rritet numri i çantave që humbnin. Është një përvojë që udhëtarët që vizitojnë aeroportet e vogla në Evropë mund ta njohin gjithashtu.
Vitin e kaluar, Iata solli një rregullore të re – Rezoluta 753 – që synonte që linjat ajrore dhe aeroportet të merreshin më shumë me kujdesin e bagazheve tona. Çanta tani duhet të kontrollohen nëse janë të pranishme dhe të sakta në disa pika kyçe gjatë udhëtimit, shpjegon Andrew Price nga Iata, duke përfshirë momentin kur ato ngarkohen në aeroplan dhe kur hyjnë në sistemin e transferimit në aeroporte.
Muajin e kaluar ka votuar për të mbështetur implementimin e etiketave të RFID në të gjithë industrinë, një masë që mund të shpëtojë 3 miliardë dollarë, thotë organizmi, edhe pasi të ketë marrë parasysh kostot e pajisjeve të reja dhe sistemeve të monitorimit.
Tentimi për të gjetur çanta të pavërtetuara, pastaj transportimi i tyre drejt pronarëve respektivë kushton shumë kohë dhe para.
“Duke pasur parasysh se bagazhi perceptohet si zonë mjaft e zymtë … ka një sasi masive të teknologjisë dhe investimeve mjaft interesante,” shpjegon Mr Price.
Delta, për shembull, po eksperimenton me të mësuarit në makinë për të gjetur modelet e humbur të bagazheve dhe për të identifikuar pikat e dobëta në sistem, siç janë destinacionet e veçanta ose llojet e thasëve që janë më problematikë se të tjerët.
Inovacione të tjera përfshijnë aplikacione të linjave ajrore që njoftojnë klientët se ku ndodhen çantat e tyre në momente të caktuara. Ndërsa kjo nuk do të ndikojë domosdoshmërisht sa mirë është trajtuar çanta, udhëtarët duket se vlerësojnë se kanë më shumë informacion.
Për shembull, transportuesi siberian S7 Airlines ofron një aplikacion për përcjelljen e bagazheve për 16 milionë pasagjerët e saj vjetorë, dhe pak më shumë se gjysma ndjekin çantat e tyre në këtë mënyrë. Shumë kompani të tjera ajrore, si United dhe American Airlines, gjithashtu ofrojnë një shërbim të ngjashëm.
Evropa ka performancën më të keqe të trajtimit të bagazheve, sipas Sita. Kontinenti arrin deri në 7.29 çanta të pasakta për 1,000 pasagjerë në vit, krahasuar me 2.85 në Amerikën e Veriut dhe vetëm 1.77 në Azi.
Natyrisht, ju mund të merrni gjërat në duart tuaja dhe të gjurmoni bagazhin tuaj duke përdorur një GPS ose me anë të ndjekjes me celular. Pajisja është brenda çantës tuaj dhe tregon vendndodhjen e saj nga kudo në botë në aplikacionin shoqërues në smartphone. Krijuesit përfshijnë LugLoc, Trakdot, Tile dhe Smart Unit.
Pra, çfarë ndodh me bagazhin që humbet ose vidhet apo orientohet keq? Vetëm 5% e çantave të ngatërruara bien në këtë kategori, thotë Sita. Cilido që përfundon në departamentin e bagazheve të humbura në aeroport përgjithësisht mbahen për disa muaj para se të shkatërrohen ose të dërgohen në ankand.
“Ne kemi pasur të gjitha llojet, nga protezat tek gjymtyrët artificiale”, thotë Sam Ewing, drejtor i asociuar i BCVA, një shtëpi ankandi me bazë në Bristol.
“Çdo gjë që ju mund të imagjinoni ju do ta merrni për të shkuar nga A në B.”
Në SHBA, Qendra e Bagazheve të padeklaruar në Alabama ofron bagazhe të paklasifikuara për shitje që i ka blerë nga linjat ajrore. Faqja e internetit e saj mburret: “Ju kurrë nuk e dini se çfarë do të gjeni!”
Por nëse industria ajrore i konkretizon planet e saj, shërbime të tilla nuk do të nevojiten më.
Marrë nga BBC
(B.B/ dosja.al)
Tirana është boshatisur për ditët e pushimit. Cilën nga ritet e shenjta po ndiqni:
MBRETËRI E BASHKUAR- Donald Trump ka nisur vizitën tre ditore, ku do të zhvillojë takime me Mbretëreshën Elisabeth, me kryeministren Theresa May dhe kerët ...
GJERMANI– Një cirk ka vendosur të mos përdorë më kafshët si një formë argëtimi. Për t’i lënë spektatorët me gojë hapur, cirku “Roncalli”...
KOSOVË- Gjatë aksionit të njësisë speciale ROSU në veri të Kosovës, u sarrestuan rreth 30 persona, mes të cilëve edhe një rus, i cili tentoi të bllokojë ak...
NEW YORK– Për shumë gra që mbulohen me hixhab, të stilojnë flokët tingëllon si një eksperiencë pak e pazakontë. Një grua vendosi ta ndryshojë këtë gjë duke hapu...
Pas zgjedhjeve europiane, Perëndimi është futur në krizë politike, ku si në Itali, Austri, Greqi, Angli etj, priten të mbahen zgjedhjet e parakoshme, si pasojë ...
ANGLI- Presidenti i SHBA, Donald Trump prej dy ditësh ndodhet në Britaninë e madhe dhe po zhvillon aty një vizitë dhe takime me krerët më të lartë të shtetit. K...
HOLANDË- Zhvillimi i një aeroplani të avulluar me formë V, i njohur si Flying-V, po rritet me njoftimin se kompania kombëtare holandeze KLM Royal Dutch Air...
LONDËR-Një zbulim i ri, që përmban miliona qeliza të gjalla, që rreh si një zemër njeriu, mund të ndihmojë në riparimin e dëmeve të shkaktuara nga një atak...
FINLANDË- I vetmi shtet i BE-së që ka zgjidhur problemin e të pastrehëve dhe e gjitha falë iniciativës për t’u dhuruar shtëpi kur ata e kanë të nevojshme, ...
MBRETËRI E BASHKUAR- 75- vjetori i Luftës së Dytë Botërore, avionët Spitfires përgatiten të ngrihen në fluturim mbi Denver për të përkujtuar ngjarjen që l...