LIVE UPDATES
Aktualitet

Investimet në transportin rrugor, dyfishohet koha e udhëtimit për në Rinas

20 Janar 2022, 06:24 Nga DOSJA
Investimet në transportin rrugor, dyfishohet koha e udhëtimit për

TIRANË – Zhvillimi i gabuar i investimeve në transportin rrugore ka dyfishuar kohën e udhëtimit nga Tirana në Aeroportin e Rinasit pasi rruga e ngushtë që lidh autostradën Tiranë-Durrës me Aeroportin nuk po përballon trafikun që po vjen nga kërkesa e lartë për fluturime ajrore nga “Nënë Tereza”.

Ndërkohë, qeveria e Shqipërisë investoi në vitin 2020 rreth 4.6 milionë euro në rrugën që lidhte Aeroportin e Kukësit dhe Autostradën e Kombit dhe prokuroi në tetor të vitit të kaluar 2,1 milionë euro të tjera për ndërtimin e rrugës që lidh Aeroportin e Vlorës (ende i pandërtuar) me aksin nacional rrugor.

Aeroporti i Kukësit tani nuk funksionon për shkak të mungesës së leverdishmërisë, dhe investimi në rrugë së bashku me aeroportin janë një barrë për buxhetin e shtetit, ndërsa Aeroporti i Vlorës është ende projekte në letër. Ndërkohë aeroporti i vetëm funksional, ai “Nënë Tereza” vuan nga mungesën e infrastrukturës mbështetëse.

Investimi i fundit është bërë 16 vite më parë dhe është një rrugë e ngushtë me vetëm dy korsi, që tani po bëhet shkak për trafik. Së fundmi u investua në rehabilitimin e kësaj rruge, por pa pasur një plan konkret për zgjerimin e saj.

Nga ana tjetër, rritja e fluturimeve nga Aeroporti i Rinasit ka rritur trafikun drejt Rinasit, i cili nuk po përballohet nga infrastruktura aktuale. Tiranë – Rinas 22 kilometra me shpejtësinë e lejuar është llogaritur të përshkruhet për 38 minuta, por kohë e fundit dhe sidomos në ditë festash udhëtimi nga Tirana në Rinas zgjat më shumë se një orë.

Në vitin 2019, trafiku në Rinas arriti rekordin e 3.3 milionë pasagjerëve, pothuajse në dyfishim në raport me 4-5 vite më parë, sipas të dhënave nga Tirana International Airport.

Në 2020-n trafiku ra ndjeshëm për shkak të kufizimeve të pandemisë, por në 2021 u rikuperua me shpejtësi, sidomos në gjysmën e dytë të vitit. Sipas të dhënave të INSTAT, për 11 mujorin 2021, përmes Rinasin udhëtuan 2.7 milionë pasagjerë, me rënie 13% në krahasim me të njëjtën periudhë të para pandemisë në 2019-n. Nga gushti i 2021, numri i pasagjerëve ka qenë në rikuperim të shpejtë.

Në nëntor 2021 fluturuan përmes Rinasit 232 mijë pasagjerë, pothuajse në të njëjtin nivel me nëntorin 2019. Hyrja e kompanive me kosto të ulëta, që kanë sjellë rënien e çmimeve dhe kthimi i Shqipërisë në një destinacion të preferuar turistik pritet që të rrisin fluturimet në aeroportin ndërkombëtar për periudhën në vijim.

Zhvillimi i gabuar i transportit lë qendrën e vendit pa rrugë, humb eficenca e autostradave

Në një ditë të zakonshme jashtë sezoneve të ngarkuara, një automjeti që udhëton nga Dogana e Morinit (Kukës) i duhet 1 orë e 46 minuta deri në Fushë Krujë duke përshkuar 136 kilometra, ndërsa nga Fushë Kruja -Tiranë duhen në rastin më të mirë 1 orë e 30 minuta për të përshkruar 27 kilometra.

Ekspertë të njohur infrastrukturës rrugore pohuan se vendi ndoqi një strategji të gabuar për zhvillimin e infrastrukturës rrugore në vend. Fillimisht akset rrugore sipas tij duhet të zgjeroheshin në qendrën e vendit.

Kompania austriake “Strabag” i pat propozuar qeverisë shqiptare një projekt të zhvillimit të infrastrukturës rrugore në vend në vitet e para të tranzicionit, sipas të cilit nga Miloti në Durrës -Tiranë dhe Elbasan duhet të lidheshin më autostrada dhe më pas duhet të vijonte zgjerimi drejt periferive, Veriut dhe Jugut. Propozimet e konsulentëve të huaj konsistuan në ketë pikë edhe në vitet e mëvonshme pasi ishin të bazuara në zhvillimet demografike në vend, ku popullsia po zhvendosej me shpejtësi drejt qendrës.

Gjithashtu rajoni i qendrës së vendit është baza kryesore logjistike dhe ekonomike për shkak të portit të Durrësit dhe është nyja kryesore që lidh korridoret e rëndësishme në vend nga veriu në Jug dhe nga Lindja në Perëndim.

Eksperti i rrugëve tha se, asnjë nga qeveritë e tranzicionit nuk e orientoi investimet në rrugë në bazë të strategjive zhvillimore, po shumica e tyre janë bërë nga lobime politike dhe për interesa të ngushta lokale, pa marrë në konsideratë lehtësimin e qarkullimit të mallrave dhe njerëzve. Investimet në transportin rrugor u orientuan gjeografikisht gabim, në projekte që nuk kishin fizibilitet.

Koha e udhëtimit nga Veriu në Qendër, Nga Jug-lindja në Tiranë dhe nga Jugu në Tiranë janë lehtësuar dukshëm nga investimet në Autostradën e Kombit, të Elbasanit dhe me Jugun e vendit, mirëpo qarkullimi i mallrave në në trekëndëshin Fushë-Krujë,-Durrës, Tiranë -Rinas është kthyer në sfidë.

Vënia në funksion e rrugës së re të Arbrit e ka rënduar më tej situatën në qendrën e vendit.

Humb eficensa e autostradave

Mungesa e infrastrukturës në qendër të vendit po i bën jo eficente investimet në autostrada. Qëllimi i investimeve në Autostradën e Kombit dhe të tjerave drejt Elbasanit dhe Jugut ishin me qëllim që të ulej distanca e udhëtimit nga Kukësi në Sarande dhe nga Kroca në Durrës, etj. Edhe pse investimet janë bërë autostradat kanë humbur eficencën për kohëzgjatjen e udhëtimit për shkak të efekteve hinkë në qendër të vendit.

Përveç orientimit të investimeve në PPP ka disa projekte rrugore në proces ndërtimi që janë bërë gabim. Kostot e investimeve të gabuara kanë shtrirë efektin negativ edhe në akse të tjera. Rreth 200 milionë euro janë hedhur aksin e ri Qukës Qafë-Plloçë në një trase krejt të re, e cila nuk është as dy kilometër më e shkurtër se aksi ekzistues rreth 43 kilometra.

Rruga e re kalon në një lartësi që arrin deri në 1300 metra mbi nivelin e detit dhe e bën të pamundur mirëmbajtjen e saj për periudhën e dimrit. investimi tjetër i gabuar me kosto zinxhir renditet edhe bypass-i i Fierit. Eksperti tha se ndërtimi i tij duhej bërë në anën tjetër të qytetit të Fierit, sipas një varianti më të shkurtër.

Ndërtimi sipas variantit aktual, përveçse ka kushtuar 60 milionë euro më shumë, ka imponuar vijimin e autostradës Fier – Vlorë, në një mënyrë të gabuar, me nevojë për ndërtimin e Bypass-i të madh në Vlorë, i cili nuk do të ishte i nevojshëm nëse do të merrej në konsideratë varianti i kundërt i bypass-it aktual në Fier.

Projektet për qendrën e vendit mbeten në letër

Autoriteti Rrugor Shqiptar prej vitesh ka bërë gati një studim fisibiliteti për zgjerimin e autostradës Tiranë -Durrës dhe gjithashtu ka një studim fisibiliteti për ndërtimin e segmentit Thumanë-Kashar si pjesë e Autostradës Adriatiko Joniane. Sgmenti Thumanë -Kashar që liron trafikun nga Veriu në Qendër ka një histori të komplikuar.

Qeveria shqiptare prishi në mënyrë të njëanshme, kontratën koncesionare me Partneritet Publik-Privat me 2019 me Gener 2 për ndërtimin e segmentit, pasi vendosi që të ndryshojë formën e koncesionit për ndërtimin e saj. Por pas një beteje gjyqësore në favor të kompanisë, në fillim të këtij viti me një VKM të posaçme qeveria autorizoi Ministrisë e infrastrukturës që të rinegociojë koncesionin me kompaninë “Gener 2”.

Dokumentet e tenderit fillimisht flisnin për një kosto ndërtimi prej 226 milionë eurosh, por raporti i Ministrisë së Financave për Parlamentin doli në përfundimin së bëhej fjalë për 457 milionë euro për rreth 21 kilometra. Përfundimi i këtij aksi kërkon kohë dhe shumë fonde.

Shpresë mbetet zhvillimi i hekurudhës Tiranë Durrës-Rinas e cila ka nisur nga ndërtimi me një financim të BERZH dhe pritet të finalizohet në fund të vitit 2023. (MONITOR)

(E.H/DOSJA.AL)

Ndihmës-Sekretarja e Shtetit takoi Alibeajn, ndërsa Paloka deklaroi se ka firmosur peticionin kundër ambasadores Kim. Çfarë do të thotë kjo për PD?

View Results

aktualitet aktualitet aeroporti i rinasit rinas-tirane aeroporti i rinasit rinas-tirane

Sondazh

Poll

Olta Xhaçka përqafon Gjylametin teksa ka fituar garën

Olta Xhaçka përqafon Gjylametin teksa ka fituar garën

"A keni komunikuar me LaCivita në 72 orët e fundit?", Berisha: Po mjaftohem me falenderimet...

Berisha: Alimehmeti është luftëtar i çmuar i PD-së, nuk është vetëm parlamenti për përfaqësim

Berisha: Mediat kanë dhënë kontribut të çmuar në denoncimin e farsës elektorale

Vota e diasporës/ Berisha: Vota e tyre është e manipuluar si në Korenë e Veriut

Deputeti më i vjetër në kuvend, a do e drejtojë seancën e parë? Berisha: S'do lejojmë të ndodhë

Berisha: Në krye të amnistisë elektorale qëndron vetë Altin Dumani, shërbëtori i Ulsi Manjës

Berisha publikon dokumentin e prokurës: Kjo vërteton që Irena me 5 mbiemra është dënuar

Berisha në SPAK: Qëndrimi mbrojtës ndaj krimit elektoral i Dumanit përbën krim antikushtetues

Samiti Ekonomik Ndërkombëtar në Tiranë/ Jared Kushner nuk vjen në Shqipëri por dërgon video-mesazh

"Zoti e shpëtoi Trump sepse ka një plan edhe për Europën", Rama: Një epokë e re mund të vijë

Linda Rama: Shqiptarët i besuan Edit një mandat me përgjegjësi të jashtëzakonshme!

Ritja e buxhetit për NATO-n, Rama: I kemi përmbushur detyrimet ndaj aleancës!

Macron në Tiranë: Rifillimi i dialogut mes Prishtinës dhe Beogradit, i rëndësishëm për të gjithë

Macron: Përballë cinizmit të Putin, jam i sigurt që Trump do të reagojë

Macron uron Ramën për fitoren e zgjedhjeve: Ky mandat i rëndësishëm dhe për ne!

Rama: Kemi diskutuar me Macron përfshirjen e Francës në ndërtimin e hekurudhës Durrës-Prishtinë!

Rama konferencë me Macron: Marrëdhëniet e Francës me Shqipërinë kanë hyrë në një fazë të re

Frederiksen: Disa vende kanë bërë punë vërtet të mirë!

"Nuk jam socialiste", kryeministrja e Danimarkës nxjerr blof Ramën gjatë konferencës për shtyp

Protesta e PD, demokratët u bëjnë presion gazetarëve: Do fakte ti? I ke brenda

Përfundon protesta e PD/ Këlliçi: Ky është akti i parë

Alma Kaçi merr pjesë në protestën e Partisë Demokratike në bulevardin "Zogu i Parë"

PAMJE nga protesta/ Qytetarët: Edi Rama o hajdut votat tona ku i ke fut

Merz në Tiranë: Duhet të bëjmë çdo përpjekje që amerikanët t’i kemi në anën tonë

Merz: Lufta në Ukrainë është e drejtuar ndaj të gjithë rendit dhe të gjithë kontinentit

Çfarë ka aty vallë? Kryeministri i Belgjikës vjen me valixhe në Samit

"Kenaqësi që jam kryeministri i parë që vi në Shqipëri"/ Starmer: Kemi shumë sfida si emigracioni

Samiti i Komunitetit Politik Evropian/ Starmer: Kemi intensifikuar partneritetin me BE-në

Keir Starmer i përgjigjet Ramës për motin: Kur erdha dje ishte diell

Macron në Tiranë: Të ngrihet sekretariati i Komunitetit Politik Evropian

Meloni: Ajo që ndodhi dje tregoi se kush bën propagandë për paqe dhe kush e do vërtetë paqen

"Moti i keq ka ardhur nga delegacioni britanik"/ Batutat e Ramës: Kur le Evropën fillon qan

Meloni: Europën e re në një botë të re nuk mund ta bëjmë pa Ballkanin Perëndimor

Erdogan në Tiranë: Europa të shfaqë interesin e duhur për vendosjen e armëpushimit në Gazë

Erdogan në Tiranë: Duhet të krijohet një arkitekturë e re dhe e drejtë e qeverisjes globale

Zelensky: Duhet të bashkëpunojmë me SHBA-në, mbështetja e saj thelbësore

Zelensky në Tiranë: Putin nuk ra dakord për asgjë, presioni duhet të rritet

Macron: Të ndërtojmë një koalicion shtetesh dhe organizatash për të luftuar krimin dhe trafikimin

Macron në Tiranë:Mbështesim armëpushimin në Ukrainë,duhet të këmbëngulim për një paqe të qëndrueshme

Antonio Costa në Tiranë: Agresioni rus kundër Ukrainës solli luftën e madhe

Antonio Costa në Tiranë: Nëse nuk sjellim siguri, autoriteti i BE-së do të jetë në rrezik

Rama: Përse të mos imagjinojmë një Aleancë Ndërkombëtare, përtej armatimit?

Rama: Po përballemi me forca që kërcënojnë themelet tona

Rama në Samit: Jeni rrethuar nga ëndrrat e fëmijëve shqiptarë për Evropën

Rama flet për zgjedhjet e 11 majit: Fushata u përqendrua te fjala Europë, fituam më shumë se 52%

Liderët e shteteve dhe organizatave europiane realizojnë foton familjare

Liderët perëndimore lënë "autografet" e tyre në "yllin europian" të Ramës

Negociatat për paqen Rusi-Ukrainë, Starmer në Tiranë: Putin nuk e do seriozisht paqen

Do ta vizitoni sot qendrën në Gjadër? Meloni në Tiranë: Nuk kam kohë, por atje puna vazhdon