LIVE UPDATES
Art&Argëtim

Fantastike/ Ja si do të ndryshojnë aeroportet deri në vitin 2040

10 Shkurt 2020, 19:31 Nga DOSJA

Pavarësisht nëse e dini apo jo një aplikacion i linjës ajrore do ju tregoj nëse fluturimi juaj është vonuar apo jo mjafton që ju të keni Wi-Fi.

Teknologjia ka arritur që të deportojë në çdo vend duke i thjeshtëzuar gjërat në të gjitha vendet duke përfshirë dhe auroportin ku tashmë biletat mund të merren vetëm me një klikim. Por megjithatë nuk ka përfunduar me kaq pasi teknologjia në 10 vitet e ardhshme do të sjellë ndryshime të tjera  për fluturimet

Si do të bëhen?

E ardhmja është afër!

“Teknologjia do të luajë një rol shumë më të madh në aeroporte sesa ka pasur në të kaluarën dhe do të jetë shtytësi kryesor në krijimin e çdo aspekti të një udhëtimi të qetë”-thotë Sherry Stein, drejtuesi i teknologjisë për SITA, një kompani teknologjike që ofron Shërbime informatike dhe telekomunikuese për industrinë e transportit ajror.

Nina Brooks, drejtore e sigurisë së lehtësimit dhe IT për aeroportet ndërkombëtare është shprehur gjithashtu se risitë teknologjike sot janë veçanërisht kritike për mënyrën se si funksionon një aeroport sepse numri i pasagjerëve global pritet të jetë më shumë deri në vitin 2040. Sipas ACI, në 2018 rezultuan 8.8 miliardë fluturues në vitin 2040, ky numër pritet të kalojë në 19.7 miliardë fluturues.

“Aeroportet janë ambiente që përfshijnë kaq shumë palë të ndryshme, përfshirë punonjësit e aeroportit dhe linjës ajrore, personelin e sigurisë, autoritetet e aviacionit kombëtar dhe shitësit e jashtëm, miratimi i teknologjisë së re i ndihmon ata të veprojnë në mënyrë më efikase dhe të qëndrueshme.”

Më poshtë, paraqitet një vështrim i asaj që fluturuesit do të kenë në  frontin e teknologjisë midis viteve 2020 dhe 2030.

Deri në ditët e sotme, sipas Brooks rreth disa qindra aeroporte në të gjithë botën po testojnë identifikimin biometrik, një teknologji që verifikon identitetin e një fluturimi përmes gjurmëve të gishtërinjve ose tipareve të fytyrës dhe i shpejton ato përmes një aspekti të udhëtimit të tyre, siç është siguria ose qëndrimi. Duke ecur përpara përdorimi i biometrikës do të rritet në mënyrë eksponenciale.

Gjithnjë e më shumë aeroporte dhe linja ajrore po bashkëpunojnë për të provuar teknologjinë për herë të parë ose po zgjerojnë programet që ata tashmë kanë në vend“- është shprehur Brooks.

Aeroporti Changi i Singaporit, kohët e fundit filloi një gjyq në Terminalin 4 i cili lejon Singaporeans të udhëtojnë  pa treguar pasaportat e tyre ose skanuar gishtin e madh të tyre. Në vend të kësaj, ata mund të kalojnë  nëpër një korsi të automatizuar, ku ata identifikohen përmes një skanimi ose kapjes së fytyrës. Autoriteti i Imigracionit dhe Kontrollit të Singaporit shpreson të zbatojë këtë leje për të gjithë pasagjerët e pranueshëm deri në vitin 2022.

Për fluturime ndërkombëtare, Raoul Cooper, Menaxher i Lartë i Dizajnit Dixhital të British Airways, thotë se hyrjet vetë-shërbimit janë instaluar tani në terminal, duke lejuar klientët të skanojnë kartat e tyre  për të marrë fluturimin e tyre.

“Ky është hapi i parë drejt chekinit biometrik në fluturimet ndërkombëtare nga Britania e Madhe”– thotë ai.

Biometria është gjithashtu një fokus i madh për American Airlines këtë dekadë. Feinstein pret që biometrikët të vazhdojnë të zgjerohen gjatë dekadës së ardhshme, për të përfshirë procesin e kontrollit dhe pikën e kontrollit të sigurisë .

Autoriteti Portual i Neë York dhe Neë Jersey, i cili përfshin Aeroportin Ndërkombëtar të Neëark Liberty, Aeroportin LaGuardia dhe Aeroportin Ndërkombëtar John F. Kennedy, ka të njëjtën ide.

Ne aktualisht po ndërtojmë zona në të tre aeroportet ku mund të nxjerrim më shumë biometrikë që klientët mund të përdorin në çdo pjesë të udhëtimit të tyre,” thotë Drejtori i Aviacionit Huntley Laërence. Deri në fund të kësaj dekade, do të jetë përjashtim për ne që të mos e ofrojmë teknologjinë kudo.”

Ndërsa biometrika  do bëhet më e përhapur dhe pasagjerët mund të jenë në gjendje ta përdorin atë për të blerë pa taksa, parashikon Henry Harteveldt, një analist i industrisë së udhëtimeve dhe themelues i Atmosphere Research Group.

Inteligjence artificiale

Inteligjenca artificiale, e përmendur si AI është e rrallë në aeroporte në krahasim me biometrikën, por kjo së shpejti do të ndryshojë.

“Ndërsa aeroportet bëhen më të ngarkuara, linjat ajrore dhe organizatat e sigurisë do të bashkëpunojnë për t’u mbështetur gjithnjë e më shumë në AI për të qëndruar të sigurt, efikas dhe proaktiv”, thotë Brooks.

Autoriteti Portual i Nju Jorkut dhe Nju Xhersi po investon në pajisjet e kontrollit të bagazheve si për çanta kontrolli ashtu edhe për çanta transportuese që përdor teknologjinë AI. Drejtori ekzekutiv i Autoritetit Portual, Rick Cotton, thotë se kjo pajisje ka aftësinë për të identifikuar çdo çantë.

“Kjo është në krye të teknologjisë së zbulimit të linjës që do të bëjë kontrollimin e sigurisë një proces më të shpejtë,”- thotë ai.

Pajisjet pritet të debutojnë në LGA nga mesi i këtij viti dhe në aeroportet e zonave të tjera deri në vitin 2025. British Airëays po përdor AI në një provë të robotëve autonome që po fillojnë këtë vit në Heathroë Terminal 5.

Këto robot nga ndërmarrja teknologjike BotsAndUs, mund të bashkëveprojnë me pasagjerë në gjuhë të shumta dhe të kenë aftësinë t’i përgjigjen mijëra pyetjeve, përfshirë ato që lidhen me real- informacion për kohën e fluturimit.

Falë teknologjisë gjeo-vendndodhjes, ata madje mund të lëvizin nëpër terminal dhe të qojnë klientët në zona të tilla si tryeza e Ndihmës Speciale.

Në një njoftim për shtyp, Ricardo Vidal, Shefi i Inovacionit i British Airëays, thotë se robotët do të lirojnë punonjësit e linjës ajrore për t’u marrë me çështje më të ndjeshme ndaj kohës. Ndërsa pasagjerët janë të sigurt për të njoftuar robotët për çdo problem. AI do të përdoret këtë dekadë nëpër aeroporte dhe mund të vënë re të gjitha gjerat e palejueshme.

“Linjat ajrore dhe aeroportet do t’i drejtohen AI-së për të rritur përsosmërinë e tyre operacionale.

Në një rast të jetës reale, Delta Air Lines po krijon një makinë të varur nga AI që analizon miliona pika të të dhënave operacionale nga pozicionet e aeroplanit në kushtet e aeroportit. Makina që do të prezantohet këtë pranverë, përdor këto pika për të krijuar rezultate hipotetike që u japin punonjësve informacionin që u nevojiten për të marrë vendime kur fluturimet janë ndërprerë.

Nëse ka një stuhi të fortë dëbore ose ndërprerje të energjisë, punonjësit do të jenë në gjendje të vendosin  të orientohen  nga makina, si të ri-lexojnë më mirë pasagjerët dhe cilat rrugë janë më të mirat për të. Aplikacionet e aeroportit dhe linjës ajrore më të reja që prej këtij viti 2020 deri në vitin 2030 do të bëhen shumë më të sofistikuara sipas Stein dhe Brooks.

”Këto aplikacione përfshijnë ato për fluturime dhe ato për të gjitha palët e përfshira në drejtimin e një aeroporti nga personeli i sigurisë tek punonjësit e linjës ajrore,”- thotë Brooks.

Aplikacionet e aeroportit të pasagjerëve, do të kenë gjithnjë e më shumë informacion mbi motin, trafikun ajror, informacionin e portave, parkimin dhe kohën e pritjes së sigurisë. Disa madje do të pajisen me sisteme informacioni gjeografik (GIS) që japin harta fluturues për ato që do e kërkojnë, përfshirë kafenenë më të afërt ose portën e tyre të nisjes. Autoriteti Portual i Nju Jorkut ka në plan të përmirësojë aplikacionin e tij të pasagjerëve gjatë viteve të ardhshme.

“Fluturuesit do të jenë në gjendje të shohin kohën e pritjes së sigurisë në çdo pikë kontrolli dhe kohën e pritjes së taksisë do të jeni në gjendje të porosisni ushqim dhe pakicë përmes aplikacionit dhe t’i dorëzoni në portën tuaj” -thotë drejtori ekzekutiv Cotton

Ndërkombëtarisht, Bordi i Turizmit në Singapor (STB) ka partnerizuar me Autoritetin e Emigracionit dhe Kontrollit të Vendeve për të prezantuar Kartën e Arritjes SG brenda aplikacionit Vizita në Singapor.

Që nga 17 janari, vizitorët mund të paraqesin kartat e tyre të zbarkimit / futjes në rrugë elektronike përmes aplikacionit deri në 14 ditë përpara mbërritjes së tyre në Singapor.

“Qëllimi ynë është që aplikacioni të menaxhojë të gjitha aspektet e udhëtimit tuaj thotë zëdhënësi, ne duam që ju të jeni në gjendje ta përdorni atë për të porositur një Lyft, përdorni milje për të paguar udhëtimin tuaj, kontrolloni në dhomën tuaj të hotelit dhe keni çelësin tuaj duke pritur për ju kur të arrini”-Kate Modolo

Nga pikëpamja operacionale, një shumëllojshmëri e risive teknologjike do të realizohen në aeroportet në 10 vitet e ardhshme.Shumë po ndodhin pas skenës. Në aeroportet e Autoritetit Portual kamerat ekzistuese të sigurisë në terminalet do të zëvendësohen me modele me rezolucion të lartë. Të gjithë LGA dhe Terminal 1 në Neëark do t’i kenë këto kamera me rezidencë të lartë deri në vitin 2022, dhe ato do të jenë në JFK deri në vitin 2025.

Autoriteti Portual gjithashtu është duke investuar më shumë se 25 milion dollarë në përmirësimin e Sistemit të Shtimit të Bazuar në Tokë në LGA dhe JFK. Ky sistem udhëzon një aeroplan në pistën gjatë motit të keq dhe ka teknologji që u tregon aeroplanëve shtigje të shumta në ulje.

Në zona të tjera, Stein dhe Brooks thonë se gjithnjë e më shumë pajisje të shërbimit tokësor në aeroporte do të automatizohen duke përfshirë rampa, ura avionësh dhe kamionë për ngarkim të bagazheve. Heathroë tashmë ka prezantuar rampat e automatizuara të cilat lehtësojnë punën e punnjësve.

“Sa më shumë pajisje të automatizuara ka, aq më pak punonjës do të shihni”- ka përfunduar Brooks.

Marrë nga CNN

(A.K.Dosja.al)

 

1 vit nga zgjedhjet e 25 prillit si e shikoni gjendjen e vendit:

View Results

kuriozitete kuriozitete brooks. cotton stein brooks. cotton stein

Sondazh

Poll

VIDEO-VIRALE/ Po fliste në Rrugën e Salës, demokrati 'kapet mat' nga gruaja

VIDEO-VIRALE/ Po fliste në Rrugën e Salës, demokrati 'kapet mat' nga gruaja

"Injoranca nuk është argument" Nuk i pëlqeu pyetja, Rama prek në faqe gazetaren Ambrozia Meta

Del VIDEOJA, Elia godet Princ Lekën: Familja ime të ka mbajtur me bukë

VIDEO/ Noka i jep Spiropalit pankartën, Ministrja ofrohet ta mbaj para fytyrës

Publikohen pamjet nga brenda bazës ajrore të Kuçovës, Komandanti: E gatshme për stërvitjen e trupave

Tempulli 2/ Me kanabis gati për shitje dhe shuma parash, arrestohen 4 të rinj në Tiranë

Dalin pamjet nga kasollja ku u vra 50-vjeçari në Durrës

Kontrabandonin ilaçe dhe telefona, arrestohen dy persona në Tiranë, sekuestrohen 47 iPhone

I vunë flakën eskavatorit me vlerë 150 mijë euro, arrestohen 2 autorët e ngjarjes

Reshjet e shiut dhe borës në vend, policia: Moderoni shpejtësinë e mos kryeni parakalime të gabuara

Kampioni Alvin Karaqi mes lotësh: Për besë u ndjeva si Gjergj Kastrioti kur mora flamurin

'Dokumentar horror'/ Berisha publikon pamjet: Do ju paraqes terrorin që Bajrajt ushtruan më 14 maj

Krimi në Bulqizë/ Fqinji: Po hante bukë në banesë kur erdhën dy makina!

Dosja "Gjici"/ Zv.kryetari i bashkisë së Kukësit shkon në SPAK

Newsroom 11 |XAMA: LAJMI I FUNDIT FAKE QË PASHË, ISHTE PËR MUA

Newsroom 11 |XAMA: KËSHILLË QYTETARËVE- MOS LEXONI VETËM NJË BURIM

Newsroom 11 | XAMA: GAZETARËT NUK SHKRUAJNË ME EMËR, KJO S'ËSHTË ETIKE

Xama në Newsroom: Lajmet e rreme përhapin panik! Më akuzuan se kisha marrë para për një shkrim

Muka në Newsroom: Në Shqipëri ka portale gjobaxhie, u bëjnë shantazh njerëzve

Xama në Newsroom: Fake News shpërndahet më shumë në Facebook e Tik Tok! Gazetarët të shkruajnë emrin

Newsroom 11 |Kush prodhon lajme të rreme në Shqipëri

Newsroom 10 |SENJA: NE S'REAGOJMË NDAJ GJUHËS SË URREJTJES

Newsroom 10 |HAZIZAJ: 'ÇOHU ENVER', PJESË E GJUHËS SË URREJTJES

Newsroom 10 | HAZIZAJ KEMI MARRËVESHJE PËR TË MBROJTUR 'VIKTIMAT'

Newsroom 10 |HAZIZAJ: GJUHA E URREJTJES KA SHKAKTUAR DHE KRIME

Newsroom 10 |GAZETARI: GJUHA E URREJTJES, PJESË E SHOQËRISË

Newsroom 10 |HAZIZAJ: GJUHA E URREJTJES, E FRIKSHME NË SHQIPËRI

Vidhnin në banesa duke përdorur çelësa të klonuar, vihet në pranga 1 person,nje tjeter në kërkim

Newsroom 10 |GJUHA E URREJTJES PËRDORET NGA POLITIKA, AMA TË KONTROLLOJË GJUHËN E URREJTJES

Newsroom 10 | HAZIZAJ: STEREOTIPET NXISIN GJUHËN E URREJTJES

Newsroom 10 | HAZIZAJ: GJUHA E URREJTJES LUFTOHET ME EDUKIM

Newsroom 10 | Gjuha e urrejtjes në media, si dhe kush e shpërndan?

Ndryshimet në PS/ Gjiknuri: S'është fundi, por fillimi i diçkaje të re.

Inceneratorët/ S’kam dhënë asnjë kontratë pa garë, ato janë publike!

Ndihet 'i shitur' nga Rama? Gjiknuri: Nuk ndjej braktisje, kam komunikim me të prej 20 vitesh

Klosi: Kemi primare reformimin e partisë, PS synon mandatin e katërt

U shkarkua si Sekretar i Përgjithshëm, Gjiknuri: PS edhe kur fiton, refekton!

Digjet shtëpia në Shkodër, në banesë ndodhej një i moshuar, përfundon në spital

Vazhdon përplasja në PD! Basha kërkon mbledhjen e Komisionit të Etikës për të, Bardhi: Shenjë humbje

Vrasja e Jetmirës/ Autori u dënua me 28 vite burg, nëna e viktimës: Duhet dënim përjetë!

Newsroom 9 | Kallanxhi: Threads? S`besoj se do zgjasë shumë

Newsroom 9 | Eksperti i IT: Mos merrni për bazë asgjë thuhet në rrjet

Newsroom 9 | Gazetarja: po ndodhin vrasje nga tik tok

Newsroom 9 | Eksperti i IT: Fake News dallohet vetëm po të jemi kritikë

Newsroom 9 | Kallanxhi: Shqiptarët besojnë gjithçka shohin në rrjet

Newsroom 9 | Eksperti i IT, Tomi Kallanxhi: Tik Tok ka "fake news" sepse s'ka censurë

Newsroom 9 | Gazetarja: Shqipëria do kohë të përshtatet me Tik Tok

Newsroom 9| Eksperti i IT: Çdo rrjet është i përkohshëm, duhet të kujdesemi për vlerat

A mund të mbyllet TikTok për Shqipërinë? Flet për Newsroom eksperi i IT

Fëmija mbyllet brenda në shtëpi, nëna e alarmuar njofton zjarrfikësit, NDËRHYRJA nga ballkoni